Menu
18 / 11 / 2019 - 12:24 am
A Site By Your Side
A+ A A-

ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ - ΕΚΔΟΣΕΙΣ

Συνέχειες και ασυνέχειες στη γυναικεία ποίηση του 19ου και αρχών του 20ού αι.

kyrion 5

Βαρβάρα Ρούσσου∗

Ξεκινώντας την εισήγησή µου διευκρινίζω ότι οι όροι αντρική-γυναικεία που χρησιµοποιούνται δεν υπονοούν και δεν αναπαράγουν διχοτοµήσεις που προκύπτουν από την ηγεµονική εννοιολόγηση ή την ουσιοκρατική θεώρηση και τη θεωρούµενη φυσική κατηγορία «γυναίκα».

Περισσότερα...

Γράφοντας (για) ιστορίες του Ολοκαυτώματος: μνήμη, φύλο και ταυτότητα - β' μέρος

nahmia 9

Μαίρη Μαργαρώνη, Φιλόλογος, Κοιν. Ανθρωπολόγος Μ.Α., Υπ. Δρ Ιστορίας, Zentrum für Antisemitismus forschung Berlin

3. Η γραφή ως αναστοχαστική και μετασχηματιστική διαδικασία στη διαμόρφωση ταυτοτήτων

Η οργάνωση της γραφής (αφήγησης) του αυτοβιογραφούμενου υποκειμένου γίνεται με βάση την οργάνωση της εμπειρίας του.

Περισσότερα...

Γράφοντας (για) ιστορίες του Ολοκαυτώματος: μνήμη, φύλο και ταυτότητα - μέρος α'

nahmia 2

Μαίρη Μαργαρώνη, Φιλόλογος, Κοιν. Ανθρωπολόγος Μ.Α., Υπ. Δρ Ιστορίας, Zentrum für Antisemitismusforschung Berlin

Εισαγωγή

Η παρούσα μελέτη προσεγγίζει πτυχές που αφορούν ζητήματα δημιουργικής γραφής, στο αυτοβιογραφικό έργο της πρόσφατα αποβιώσασας Μπέρρυ Ναχμία (2013), Κραυγή για το αύριο. 76859... (εκδ. Κάκτος, 1989).

Περισσότερα...

«Η Μεγάλη Χίμαιρα»

megali-himaira

1_ Εισαγωγή

Αντικείμενο της παρούσας εργασίας είναι το μυθιστόρημα του Μ. Καραγάτση «Η Μεγάλη Χίμαιρα». Το συγκεκριμένο έργο επιλέχθηκε καθώς έχει ως ηρωίδα μια γυναίκα, εμβαθύνει στη ψυχοσύνθεσή της, και παρόλο που η πρώτη του έκδοση ήταν το 1936, εξακολουθεί και σήμερα να συγκινεί τους αναγνώστες και να διαβάζεται ως ένα σύγχρονο έργο.

Περισσότερα...

Eudora Welty – από πού έρχεται η φωνή;

welty 2

Προστατευμένες αλλά τολμηρές ζωές

Γράφω για την ευχαρίστηση της γραφής, ούτε για τους φίλους, ούτε για μένα. Τα διηγήματά μου αντικατοπτρίζουν την εποχή τους, ξεκινώντας από την εποχή της Μεγάλης Ύφεσης.

Περισσότερα...

Η ιστορία μιας ανυπότακτης

Θεωρητικός του φεμινισμού, η Σιμόν Ντε Μπωβουάρ μας δίδαξε όχι μόνο να σκεφτόμαστε, αλλά και να ενεργούμε. Η ίδια ήταν εκ πεποιθήσεως προκλητική και σκηνοθέτησε τον εαυτό της. "Η Αγία Σιμόν δεν είναι εύκολος ρόλος", είχε δηλώσει το 1981.

Γράφει η Σοφία Νικολαΐδου www.snikolaidou.gr

Στην κηδεία της, στο ύψος της Κουπόλ, τα γκαρσόνια παρατάσσονται δίκην τιμητικού αγήματος στο πεζοδρόμιο με τις λευκές πετσέτες διπλωμένες στο μπράτσο. Μόνο άντρες βγάζουν επιθανάτιους λόγους. «Γυναίκες, τής οφείλετε τα πάντα!» φώναξε η Μπαντεντέρ την ώρα του αποχαιρετισμού.

Περισσότερα...

Έρωτας, Επανάσταση και ένα μικρό αστέρι στο έργο του Τάσου Λειβαδίτη

livad asteri1

Ο Τάσος Λειβαδίτης είναι νεκρός και όμως 25 xρόνια μετά τον θάνατό του είναι στη μόδα ίσως περισσότερο από ποτέ.

Περισσότερα...

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

ΛΟΓΟΣ

ΥΓΕΙΑ

ΑΓΓΕΛΙΕΣ